مجاهدین وصله‌ای ناجور در بالاترین – پیشنهادی عملی به بالایاران محترم برای بستن اکانت مجاهدین

بالاترین دوست داشتنی‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین جوامع مجازی فارسی‌زبان است. بالاترین بهترین جایی ست که می توان برای آینده ایران آزاد و دموکرات تمرین دموکراسی کرد. آدم‌هایی با گرایشات مختلف دور هم جمع شده اند و به تبادل اندیشه مشغو‌ل‌اند.

همه گرایش‌های سیاسی در بالاترین

از اصلاح‌طلب حکومتی گرفته تا اصلاح‌طلب غیرحکومتی، سلطنت‌طلب، مشروطه‌خواه، لائیک، مذهبی، لیبرال، کمونیست، سوسیالیست، ناسیونالیست، طرفدار جمهوری اسلامی، بسیجی، جنبش سبزی، همه و همه زیر سقف بالاترین جمع شده اند و مشق دموکراسی می کنند.

من هم تازه به این جمع پیوسته‌ام. در همین مدت کم بارها مشاهده کرده‌ام که طرفداران مجاهدین با رای دهی سیستماتیک و هماهنگ، لینک های خود را در بالاترین داغ می کنند.

تا این جای کار می توان دلیل آورد که، «بقیه هم اگر می خواهند لینکشان به سرعت داغ شود، راه و روش کار دسته جمعی را یاد بگیرند و به طور سیستماتیک و هماهنگ عمل کنند.»

قوانین آمریکا در موارد مشابه

این دلیل با آن که خالی از اشکال نیست ولی برای تمرین دموکراسی و تحمل نظر مخالف، قابل قبول است. مشکل اساسی «فعالیت سیستماتیک مجاهدین در بالاترین» نیست. مشکل اساسی که کمتر کسی به آن پرداخته، ماهیت سازمان مجاهدین خلق است که تا همین لحظه در لیست تروریستی آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر قرار دارد.

تا آن جا که اطلاع دارم، اکثر بالایاران محترم ساکن کشورهای آمریکایی هستند و مرکز بالاترین در آمریکاست. به طبع مسئولان بالاترین اگر تابع قوانین کشور آمریکا باشند می دانند که حمایت از گروهی که آمریکا آن را گروهی تروریستی می داند کار ناپسندی است.

بالایاران عزیز گویا متوجه نیستند که ماهیت فعالیت مجاهدین در بالاترین با ماهیت فعالیت مثلا اصلاح طلبان یا ضد اصلاح طلبان به کلی متفاوت است.

چند سوال

برای روشن شدن موضوع مثال دیگری می زنم، مثلا شبکه اجتماعی فیس بوک را در نظر بگیرید. آیا اعضای القاعده یا طالبان به راحتی در فیس بوک اکانت باز می کنند و به تبلیغ عقاید خود مشغول هستند؟ آیا در این صورت CIA آمریکا آنان را بر اساس قوانین آمریکا تحت نظر قرار نمی دهد و آنان را دستگیر نمی کند؟

یا مثلا اعضای گروه های نئونازی به راحتی در شبکه اجتماعی توئیتر اکانت باز می کنند و فعالیت می کنند؟ آیا در این صورت اتحادیه اروپا بر اساس قوانین کاملا دموکرات خود مانع از فعالیت این افراد نمی شود؟

یا مثلا طرفداران روابط جنسی با کودکان زیر 18 سال به راحتی در شبکه اجتماعی فرندفید اکانت باز می کنند و به تبلیغ عکس ها و فیلم های خود مشغول می شوند؟

یا مثلا در آمریکا و در سایت Digg یک جوان آمریکایی و یک شهادت طلب آماده حمله انتخاری عضو القاعده، هر شب می نشینند پای اینترنت و خیلی مسالمت آمیز و بدون هیچ گونه تنش و توهین با هم تبادل لینک می کنند و از وجود هم لذت می برند؟

نه، هیچ کدام از این موارد اتفاق نمی افتد، چون بر اساس قوانین آمریکای دموکرات، عضویت در طالبان، القاعده و گروه های نئونازی و همین طور تبلیغ و انتشار عکس و فیلم رابطه جنسی با کودکان جرم است.

همگی کاربران متوجه هستند که بالاترین به درستی روی لینک های حاوی توهین به ادیان حساس است و اینگونه لینک ها را حذف می کند. اما آیا لینک هایی که حاوی تبلیغ یک گروه تروریستی است، توهین به قوانین آمریکای دموکرات محسوب نمی شود؟

سکه دموکراسی دو رو دارد

بالایاران عزیز، می دانم که دادن اجازه فعالیت به اعضای سازمان مجاهدین در شبکه اجتماعی بالاترین با نیت دموکراسی خواهانه شما و حدف نکردن هیچ کدام از گرایش های سیاسی امروز ایران و با نیت همان مشق دوکراسی برای آینده ایران آزاد و دموکرات صورت گرفته است.

عزیزان، بر خلاف نیت پاک شما، به نظر من بستن اکانت تمامی اعضای مجاهدین عین دموکراسی است. مطمئنن بر اساس قوانین آمریکا چنین کاری درست و به جاست. دوستان بالایار، ما در بالاترین مشق دموکراسی می کنیم و یاد گرفته ایم همگی با هر گرایشی که داریم در بالاترین هم دیگر را تحمل کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم.

اما این یک روی دموکراسی است. روی دیگر دموکراسی و آزادی، اجازه ندادن به افراد یا گروه هایی است که قوانین دموکرات را به هر دلیل زیر پا گذاشته اند و به لیست سیاه وارد شده اند. مدت هاست که مجاهدین در لیست سیاه آمریکاست و گروهی تروریستی محسوب می شود. لطفا مجاهدین را بر اساس همان قوانین دموکرات به لیست سیاه بالاترین اضافه کنید.

توضیح قانع کننده از سوی بالاترین

بسیار خوب خواهد بود، اگر بالایاران محترم دلایل دیگری دارند، برای همگی ما توضیح دهند تا حداقل قانع شویم. مطمئنن اگر بالاترین برای دادن اجازه فعالیت به مجاهدین دلایل قانع کننده ای داشته باشد و مطرح کنند، همگی ما قانع خواهیم شد.

پیشنهاد عملی برای حذف مجاهدین از بالاترین

پیشنهاد می کنم تا وقتی که مجاهدین در لیست تروریستی آمریکا قرار دارد، اجازه فعالیت در شبکه اجتماعی بالاترین از آنان سلب شود و هر وقت این گروه از لیست تروریستی آمریکا خارج شد، دوباره به آنان مثل تمام دیگر گرایش های سیاسی امروز ایران اجازه فعالیت داده شود.


بالاترین، جایی برای تمرین دموکراسی در آینده ایران آزاد

بیان دیدگاه